OBS! DENNA UPPDATERAS EJ
Här hittar du utförlig information, instruktioner och skötselanvisningar till din nya Ikano Bostad.
Flik 1: Att bo i bostadsrätt
1. Vem ansvara för vad 20131125
1. Stadgar Brf Roslags Kulle, 2012-02-21
Flik 2: Sophantering och källsortering
Flik 3: Parkering och garage
Flik 4: Lås, nycklar och posthantering
Portkod
Ditt hus är försett med kodlås. Under garantitiden kontaktar du Ikano Bostad Eftermarknad om du misstänker att det är något fel på kodlåset. Efter garantitiden kontaktar du din styrelse direkt.
Lås och nycklar
Kontrollera de nycklar som används ofta, de slits med tiden. Om du vill beställa fler nycklar till din bostad, kontakta den som är nyckelansvarig i din bostadsrättsförening för information om hur du går till väga. När du beställer nycklar är det viktigt att du visar kontraktet för bostaden och legitimation så att ingen obehörig får tillgång till nycklar. Genom att sköta om låsen till din bostad kommer de att fungera under en lång tid.
Posthantering
Posten levereras till din postbox i husets entré.
Tidningshållare
Tidningen levereras till en tidningshållare utanför din dörr.
Flik 5: Värme och sanitet
5. Blandare och avstängning av vatten
5. Så här fungerar värmen i er lägenhet_RK
BSH – Tips och råd gällande era nya vitvaror
Flik 6: El
6. Elektricitet och Jordfelsbrytare1
6. www.nexa.se_res_pdf_13315-KD-134a-10Y-EvE
HideALite_Mina_Favoriter_2013-12-18_10_47_55
Flik 7: Ventilation
Flik 8: Vitvaror
8. Vitvaror Diskmaskin 20131125
Flik 9: Golv, väggar
9. Att sätta upp saker på väggen 20131125
Flik 10: Fönster och fönsterbänkar
Flik 11: Inredning
11. Golvvärme manual Ebeco EB55 SWE
11. Garderober och dörrar 20131125
Flik 12: Yttre miljö
12. Fasaden, markiser och paraboler 20131125
12. Balkong och uteplats 20131125
Flik 13: Leverantörsregister
Flik 14: Felanmälan – Uppdaterad:
Drift och teknisk/ekonomisk förvaltning sköts av HSB Bostad.
Servicecenter, för frågor om ditt boende:
Telefon: 010-442 11 00
Telefontid: Vardagar 07.00-17.30
E-post: servicecenter.stockholm@hsb.se
HSB Jour, för akuta situationer: 08-695 00 00
Vill du göra en felanmälan gällande något i din lägenhet som du tror omfattas av garantin vänder du dig till vår Eftermarknad, 08-475 35 00. Telefontid vardagar 8-11, övrig tid telefonsvarare. Det går även bra att mejla eftermarknad@ikano.se. Glöm inte att ange bostadsrättsförening, lägenhetsnummer, kontaktuppgifter samt vad ärendet gäller.
Om något fel uppstår på din tvättmaskin/torktumlare kontaktar du Siemens direkt på telefon 0771-11 22 77.
Har du frågor rörande allmänna utrymmen som gården, förråd, trapphus etc. vänd dig i första hand till din styrelse. Det är också till styrelsen du vänder dig om namnbyte på ytterdörren.
Har du funderingar gällande ordning och reda eller vill förändra din lägenhet (t.ex. sätta upp parabol, markis etc.) ska du kontakta din styrelse.
Har du frågor om din månadsavi, föreningens ekonomi eller parkeringsavtal, vänd dig till föreningens ekonomiska förvaltare som är HSB. Kontaktuppgifter samma som längst upp under denna rubrik. Du kan även logga in på HSB-portalen med inloggningsuppgifter du ska ha fått av HSB.