Felanmälan

Felanmälan av våra hissar

Hissproblem anmäls till styrelsen på brfroslagskulle@gmail.com

Kontrollera först om det finns grus i hissens dörrskena som orsakat problemet och som du själv eller någon i styrelsen kan ta bort – det är vanligt förekommande och det sparar oss betydande summor att slippa kalla in hissreparatör. Om problemet är av annan orsak felanmäler styrelsen till Schindler.

Felanmälan av vitvaror

För garantiärenden gällande vitvaror vänder du dig direkt till IKEA.
Telefon: 0476-64 94 80
E-post: handla.ovrigt.rekl@ikea.com
Märk mejlet med ”Felanmälan vitvara IKANO Eftermarknad”
Se Felanmälan vitvaror Brf Roslags Kulle för mer information.

Felanmälan av inredning

Vid fel eller skada av fast inredning krävs numera egen åtgärd eller vid behov av hjälp, felanmälan till HSB. IKANO Eftermarknad har utgått då tiden för åtgärder passerat 5-års besiktning.

Felanmälan av bredband/TV/telefoni

Tele 2, tidigare Com Hem  är vår leverantör av bredband, TV och telefoni. Vi har ett gruppavtal.
Telefon: 90333

Felanmälan avlopp

Vid stopp i avlopp, försök först att åtgärda problemet själv.
Köksavloppet kan man själv åtgärda vad gäller vattenlåset, men övrigt skall styrelsen kontaktas om för att ev anlita certifierad firma.

Om du inte lyckas själv, kontakta HSB enligt nedan.

Felanmälan garageporten

Vid krångel med garageporten eller att den hamnar i öppet läge, vänligen kontakta Styrelsen via mail eller telefon så kontrollerar vi porten eller felanmäler vidare.

Övrig felanmälan till HSB Servicecenter

För övrig felanmälan, samt för frågor om ditt boende, vänder du dig till HSB Servicecenter. Det finns flera kontaktvägar till dem:

  1. Ring 010-442 11 00
    HSB kontaktar fastighetsskötaren direkt om det är akut.
    Telefontid: mån-ons & fre kl 08.00-16.30, tors kl 08.00-18.00
  2. Logga in på hsb.se/stockholm (Bank-ID alternativt personnummer + personligt lösenord). Klicka på ”mina sidor>” och ”felanmälan” och gör din felanmälan. En arbetsorder genereras direkt till fastighetsskötaren.
  3. Fyll i kontaktformuläret på felanmalan.hsb.se Arbetsorder skapas av Kund- och medlemsservice till fastighetsskötaren. Mejlkorgen hanteras dagligen.

Fastighetsskötaren max två arbetsdagar på sig att kontakta boende och boka in en tid efter att uppdrag skapats. Vid akuta fel åker de ut direkt.

HSB Jour, för akuta situationer övrig tid

Ring 08-695 00 00

Mitt i Täby